torstai 21. kesäkuuta 2012

Leirillä!

Mullapas on ollutkin aika seikkailu! Me käytiin Emännän kanssa ponileirillä! Kyllä oli erikoinen reissu, ei olla ennen tehty sellaista.
Ensinnäkin me matkustettiin sinne autolla ja mun matkakaverina oli vanha tuttuni Bonnie. Matka kesti tosi kauan, mutta onneksi mulla oli evästä ihan tarpeeksi.
Sitten siellä perillä olikin paikka, jossa oli paljon poneja. Ja mikä hauskinta, ne oli kaikki mustia! :D Me päästiin Bonnien kanssa isolle, vihreälle laitumelle ja sain syödä mahani täyteen. Bonnien kanssa siinä tuli kyllä aluksi vähän kinaa, että kumpiko on pomo. Mun täytyy tunnustaa, että minä jäin siinä kakkoseksi, mutta sitten me oltiin taas ihan kavereita.
Siellä laitumella oli niin ihanaa olla, etten olis halunnut sieltä pois ollenkaan. Lopulta annoin kuitenkin aina Emännän ottaa minut kiinni.

Ekana iltana meillä oli ohjasajotreenit. Sitä ei ollakaan tehty pitkään aikaan! Se on vähän kuin vetäisi kärryjä, mutta kun siinä ei olekaan kärryjä perässä, niin se on paljon helpompaa. Saa Emäntä kävellä ihan omilla jaloillaan eikä mun tarvi sen painoa vetää.
Sitten kun tuli ilta, mulle puettiin ensimmäistä kertaa ylleni tämä viime kesänä ostettu ötökkäloimi. Silloin kun sitä sovitettiin, näytti siltä että kaulaosa olis ihan liian pitkä. Mutta nyt kun söin se päällä, niin eihän se kaula olekaan yhtään liian pitkä. Tuossa kuvassa siis minä olen loimi päällä ja tuo toinen on se mun kaverini Bonnie.
Yöksi meidät siirrettiin sellaiseen tarhaan, jossa oli puita ja sinne me saatiin kuivaheinää. Tuo ötökkäloimi oli ihan hyvä, koska siellä oli ötököitä paljon enempi kuin meillä kotona.

Seuraavana aamuna sitten mentiin takaisin sinne laitumelle. Mutta mun tuli kauhea hätä, kun Bonnie haettiinki sieltä töihin ja mä jäin sinne yksin! Onneksi se laidun oli ihan siinä kentän vieressä, niin näin siitä kun Bonnie veti kärryjä siinä kentällä.

Tulihan lopulta sitten munkin vuoro, mut valjastettiin ja perääni laitettiin Bonnien kärryt. Mun omia kärryjä ei ollut siellä mukana. Mutta ihan hyvin jaksoin noitakin kärryjä vetää, vaikka noiden aisojen päät tuntui kääntyessä vähän oudoilta.
Sain kauheasti kehuja kun liikuin niin reippaasti, vaikka olin ottanut siellä laitumella jo kunnon alkulämmittelyt.
 

Välillä kävin syömässä ja lepäämässä laitumella. Kunnes koitti sitten agilitytreenien aika! Siinä olikin ihan kivoja esteitä, jotkut mulle uusiakin. Mullahan on kotona sellainen pyöreä koroke, mutta nyt mun pitikin astua tällaisen laatikon päälle.
  
Hienosti osasin ja sain kehuja!

Toisena iltana vähän satoi, ja sen takia mulle ei laitettukaan sitä ötökkäloimea enää yksi.

Seuraavana aamuna menin taas vetämään kärryjä. Kentällä oli keiloja, joiden välistä Emäntä mua ohjasti menemään.
Mutta se oli vain alkulämmittelyä, sen jälkeen mentiin sellainen ohjelma. Sain kehuja kun menin niin reippaasti sen ja pääsinkin sitten hetkeksi takaisin laitumelle.
Mutta sitten alkoikin sataa kunnolla ja sen jälkeen ei kukaan enää ottanut valokuvia minusta. Se on vähän harmi, koska sitten olikin kisat!
Mut valjastettiin ja pienen lämmittelyajon jälkeen olikin meidän suoritusvuoro. Minä vedin kärryjä reippaasti siitä sateesta huolimatta. Se meidän luokka oli Driving class helppo. Siinä kävi yksi toinenkin poni ja sitten meidät kutsuttiin palkintoja saamaan. Minä sain sinisen rusetin, tultiin kakkosiksi. Me saatiin 66/100 pistettä.

Kisan jälkeen menin hetkeksi laitumelle, mutta sitten mut vietiinkin sisälle ihan outoon talliin. Siellä odottelin karsinassa muutaman tunnin, ja sitten kun Emäntä tuli hakemaan mua, me lähdettiinkin suoraan kotimatkalle.
Kotiinkin oli kyllä ihan kiva tulla takaisin.

Me oltiin saatu tuollaisia blogihaasteita, mutta ne kysymykset mitä niissä oli, taitaa olla vaan ihmisille tarkoitettuja. Ei me ponit osata sellaisiin vastata. ;) Mutta kiitokset ja terveiset haastajille, Minni ponille ja Kristalle.


Tanya:
No mulla ei nyt oo paljon kerrottavaa. Ihmettelin mihin Reeta lähti, en ymmärtänyt vaikka Emäntä yritti mulle selittää. Mä jäin siis kotiin kuttujen kanssa vaan. Isäntä ruokki ja hoiti mua ja mä nukuin yöt karsinassa. Onneksi kuttutytöt on siinä mun viereisessä karsinassa, niin ei mun tarvinnut ihan yksin olla.
Mutta nyt on taas mukavaa, kun Reeta on kotona!

4 kommenttia:

worryrock kirjoitti...

Voi kun Reetuli menee hienosti, harmi kun ei itse nyt sitten päästykään paikalle!

Konvehti kirjoitti...

Onpa se hieno! :) Ja ihania kuvia. Missä olittekaan? Muakin saattais kiinnostaa, jos ensikesänä tuollainen on!

Ponitäti kirjoitti...

Worryrock, se oli tosiaan harmi ettet päässytkään mukaan, olis ollut kiva tavata!
Konvehti, leiri oli Tallbon ponitallilla Siuntiossa.

Ester kirjoitti...

Hienoja kuvia ! :)

http://essuheppailee.blogspot.fi/