sunnuntai 4. kesäkuuta 2017

Pikkuratsuja

Tanya:
Viime aikoina on tullut tehtyä vähän ratsuhommiakin taas pitkästä aikaa. Olinkin nähnyt jo aiemmin että tämä poika kävi meillä katsomassa Inkeriä ja kilejä. Mutta nyt sitten minä pääsinkin ratsuhommiin.
Pihassa vaan pyörittiin eikä lähdetty pidemmälle. Emäntä talutti minua ja menin oikein kiltisti.
Ja sitten myös ravattiin vähäsen, se tuntui olevan pojasta oikein hauskaa.
Toisena päivänä meille tulikin useampi lapsi, mutta niistä vain yksi tyttö ratsasti minulla. Se oli vähän isompi kuin tuo poika ja pysyi jo ilman kiinnipitäjää satulassa.
Mentiin silloinkin pihassa ja Emäntä talutti minua.
Pieni pätkä raviakin mentiin, mutta ei pitkästi. Ja käytiin pihatien päässä kääntymässä.

Milla:
Minäkin pääsin ratsuhommiin. Ehdinkin jo vähän ihmetellä, että eikö täällä uudessa kodissani ollenkaan ole minun kokoisia ratsastajia. Mutta nyt olen sitten päässyt jo kaksi kertaa hommiin.
Ensimmäisellä kerralla käveltiin aluksi vaan pihassa pyörien.
Välillä vähän poseerattiinkin. Ja mentiin sitten pikkuiset pätkät raviakin ja poikaa ihan nauratti kun ravini vähän pomputti.
Toisena päivänä sama poika tuli uudestaan ja silloin lähdettiin pois pihasta, metsätielle. Siellä käytiin kääntymässä. Se oli minulle ihan uutta!
Joitakin päiviä sen jälkeen pääsin uudelleen tuonne metsätielle. Käytiin sellaisella taluttelulenkillä, silloin ei siis ollut ratsastajia. Minä kävelin Emännän talutettavana ja Tanya tuli Isännän talutuksessa. Se oli hauska reissu, olikin jo mielestäni aika päästä näkemään täällä vähän muutakin kuin vain tätä pihapiiriä.

Agilitytreeniäkin tehtiin yhtenä päivänä. Tanya kävi silloin tytön kanssa ratsuhommissa, mutta isompi poika kokeili minun kanssani agilityä. Kutut on päässeet siihen agilityesteiden vieressä olevalle laitumelle ja siitähän nuo kilit sitten karkaavat. Taitavat tykätä kovasti meidän agilityesteistä. Vili-poika oli ihan mukana treeneissä.
Treenit oli kyllä ihan mukavat, koska sain aina ohimennen napattua mehevää ruohoa suuhuni.
Haikeasti ollaan katsottu kun kutut tosiaan saa jo laiduntaa, mutta me ei vaan ole päästy. Aitojen alta ollaan kyllä vihreää napsittu kaikki mitä sinne on kasvanut. Ja päästiinhän me silloin talutuslenkin jälkeen hetkeksi pihaan syöpöttelemään.

Ei kommentteja: