torstai 29. marraskuuta 2007

Esittely

Hei vaan kaikille!
Tämä blogi on ihan uusi, joten ehkäpä tähän alkuun kerron jotain itsestäni. Olen siis pikkuinen poni, virallinen nimeni on Naapila Freja, mutta Reetaksi minua kutsutaan. Tai Reetuliksi, joskus olen kuullut Emännän vahingossa sanovan Retkuksikin, mutta enpä ole ollut sitä kuulevinani.
Rodultani olen knabstrupper, vaikka minusta ei sitä värini perusteella uskoisikaan. Olen siis kulomusta, vaikka vanhempani molemmat ovat pilkullisia. Äitini on peräti Tanskassa kantakirjatamma. No pilkullisilla on kuulemma 25 % todennäköisyys saada yksivärinen jälkeläinen.

Olen syntynyt vuonna 2006, eli nyt olen 1-vuotias. Tarkkaa syntymäpäivääni ei Emäntäkään tiedä, koska olen syntynyt Tanskassa ja matkustin sieltä pitkän matkan tänne Etelä-Pohjanmaalle viime vuodenvaihteessa. Samassa lastissa tuli myös isukki ja äityli ja muutama muukin pilkkuponi. Isukki on ollut hyvin asialla ja minulla onkin jo monta sisko- ja velipuolta.
Tulin siis Tanskasta Ruismäen tallille ja siellä Emäntä minuun ihastui. Varmaan siksi, kun olen musta ja niin pieni. Emännällä vaan ei ollut ennen minua ollut heppoja ollenkaan, ja siksi se mietti kauan minun ostamista. Mutta eipäs voinut mitään, kun minä olin valloittanut sen sydämen! Niin minä sitten muutin heinäkuussa Emännän omaksi pikku poniksi.

Pieni minä todellakin olen, Emäntä mittasi kesällä minut, ja 84 senttiä ei ole poniksikaan kovin paljon. Ehkäpä minä vielä muutaman sentin tästä kasvan. Mutta mikä minusta sitten isona tulee, siitä kerron myöhemmin lisää. Tai siis siitä mitä Emäntä minun kanssani suunnittelee tekevänsä.

Kavereista sen verran, että asun pienessä tallissa, ja naapurikarsinassa asuu neljä vuohityttöä; Nelli, Essi, Emma ja Pinja. Meillä on yhteinen aitaus johon vuohet pääsevät suoraan karsinastaan, mutta minut viedään ihan tallin ovesta taluttamalla aitaukseen. Vuohien karsinaan minua ei enää päästetä, koska Emäntä huomasi että syön sieltä kaikki vuohien heinät. No minkäs sitä pikkuinen poni ruokahalulleen voi!

Olen vähän seikkaillut täällä blogimaailmassa ennenkin, Emännän blogissa aina silloin tällöin piipahtanut. Mutta kun ei kaikki Emännän blogin lukijat varmaan jaksa mun juttujani lukea, niin siksi aloitin tämän ihan oman blogin. Emäntä kuiteskin kirjoittaa nämä mun jutut, kun ei mun pienet kaviot oikeen taivu näppikselle.

Tässä vielä yksi kesäinen kuva minusta. Nykyään näytänkin ihan eri ponilta, kun olen kasvattanut lämpöisen talviturkin.

Ei kommentteja: